ΜΗΝΥΜΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΟ ΜΕΛΙ ''ΛΗΘΑΙΟΝ'' . ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ....ΣΤΕΙΛΤΕ ΤΑ ΒΙΝΤΕΟ - ΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΑΣ - ΤΙΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΣΑΣ ΣΤΟ --//-- meli.li8aion@hotmail.com τηλ.6936804606

Δευτέρα, 28 Ιανουαρίου 2013

ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗΝ Ε.Ε ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ.


Η χώρα προέλευσης των προϊόντων αποτελεί σημαντικό κριτήριο για τις αγορές τροφίμων από τους ευρωπαίους, σύμφωνα με πανευρωπαϊκή έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Καταναλωτών (BEUC).
 Στην έρευνα το 70% των ερωτηθέντων καταναλωτών σε Αυστρία, Γαλλία, Πολωνία και Σουηδία, υποστηρίζει ότι η προέλευση αποτελεί σημαντικό παράγοντα στην 


αγορά τροφίμων. Επίσης 6 στους 10 ερωτηθέντες θέλουν να γνωρίζουν τη χώρα που έγινε συγκομιδή ή εκτροφή ενός τροφίμου καθώς και τη χώρα που έγινε η μεταποίηση. Μόνο ένα μικρό ποσοστό (περίπου το 10%) των ερωτηθέντων ανέφερε ότι προτιμά την ένδειξη της «παραγωγή στην ΕΕ» ή «μη παραγωγή στην ΕΕ». Από τα προϊόντα, το κρέας είναι αυτό, που σύμφωνα με την έρευνα, οι Ευρωπαίοι θέλουν περισσότερο να γνωρίζουν την προέλευσή του. Για το λόγο αυτό ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός προτείνει την επικαιροποίηση της νομοθεσίας της σήμανσης των τροφίμων. 

Όπως υποστηρίζει «δεν είναι εύκολο για τους ευρωπαίους καταναλωτές να γνωρίζουν από πού προέρχονται τα τρόφιμα που αγοράζουν, καθώς οι πληροφορίες για την χώρα προέλευσης δεν αναγράφονται σε πολλά τρόφιμα που πωλούνται στις ευρωπαϊκές αγορές». Τα τελευταία χρόνια πολλοί καταναλωτές στην ΕΕ δείχνουν έντονο ενδιαφέρον να γνωρίζουν την προέλευση των τροφίμων που αγοράζουν. Ωστόσο, με την εξαίρεση ενός περιορισμένου αριθμού τροφίμων όπως τα φρούτα και τα λαχανικά, το βόειο κρέας ή τα αυγά, όπου είναι υποχρεωτική η αναγραφή της προέλευσης, στα υπόλοιπα προϊόντα δεν ισχύει. 

Γερμανικό τυρί που προωθείται με ελληνική γραμματοσειρά ή κινεζική σάλτσα ντομάτας με ιταλική σημαία, κόλπα μάρκετινγκ που έχουν στόχο να παραπλανήσουν τους καταναλωτές. «Οι ανέντιμες πρακτικές είναι απαράδεκτες και πρέπει να σταματήσουν», τονίζεται στην έρευνα.
Όταν οι κατασκευαστές δηλώνουν εθελούσια την καταγωγή, γράφοντας «παρασκευάστηκε στην …» ή «προϊόν της…», συχνά είναι αδύνατο να καταλάβει κανείς εάν το εν λόγω προϊόν απλά ήταν αντικείμενο επεξεργασίας, μεταποίησης ή εκτροφής στη χώρα που αναγράφεται. 

«Οι καταναλωτές θέλουν να ξέρουν περισσότερα για την προέλευση των τροφίμων τους, ωστόσο αυτή τη στιγμή η κατάσταση είναι πολύ περίπλοκη», δήλωσε ο επικεφαλής του τμήματος τροφίμων και υγείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης Καταναλωτών, Ruth Veale. 
Όπως ανέφερε ο Γενικός Διευθυντής της BEUC, Monique Goyens, «το 2013, η ΕΕ θα αποφασίσει για κρίσιμους Κανονισμούς που αφορούν σχετικά την σήμανση της προέλευσης στα τρόφιμα. Η έρευνά μας δείχνει ξεκάθαρα ότι αυτή την πληροφορία την αναζητούν σε μεγάλο ποσοστό οι Ευρωπαίοι καταναλωτές όταν αγοράζουν τρόφιμα». 
«Οι περισσότεροι καταναλωτές ενδιαφέρονται για την προέλευση επειδή την σχετίζουν με την ποιότητα και την ασφάλεια των τροφίμων», είπε η εκπρόσωπος της BEUC κ. Camille Perrin, προσθέτοντας ότι οι πολλοί καταναλωτές εκδήλωσαν και επιθυμία στήριξης της τοπικής γεωργίας, οικονομίας και εταιρειών. «Για πολλούς καταναλωτές, το να γνωρίζουν απλά εάν κάποιο προϊόν προέρχεται από την ΕΕ ή όχι, δεν είναι επαρκές. Σε κάποιες χώρες σαν την Γαλλία ή την Αυστρία, οι καταναλωτές θα ήθελαν να γνωρίζουν τη συγκεκριμένη περιοχή προέλευσης των τροφίμων», πρόσθεσε.

Η έρευνα στην Ελλάδα

Στη χώρα μας το ΚΕΠΚΑ - Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών πραγματοποίησε τη σχετική έρευνα. Συμμετείχαν 1.556 καταναλωτές, από όλη την Ελλάδα. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε, το χρονικό διάστημα από 1/9/2012 μέχρι 30/9/2012, μέσω ερωτηματολόγιου. 

Τα συμπεράσματα που προέκυψαν είναι τα εξής:
Η πλειοψηφία των καταναλωτών (πολύ σημαντική: 19% και αρκετά σημαντική: 44%) δίνει μεγάλη σημασία, στην εμφάνιση. Όμως, η εμφάνιση, πολύ συχνά, δε συμβαδίζει, με την ποιότητα των προϊόντων π.χ. βιολογικά φρούτα – λαχανικά και συμβατικά. 
Ακόμα χειρότερη είναι η κατάσταση, στα συσκευασμένα τρόφιμα, όπου η συσκευασία μας κάνει να αγοράζουμε «με τα μάτια» χωρίς, να υπολογίζουμε άλλους πιο σοβαρούς παράγοντες.
Η τιμή είναι πάρα πολύ σημαντική, σχεδόν για το σύνολο των καταναλωτών (πολύ σημαντική: 60% και αρκετά σημαντική: 37%). Η οικονομική κρίση φαίνεται να ανήγαγε την τιμή σε σημαντικό παράγοντα επιλογής τροφίμων.

Η σχέση του καταναλωτή, με τα επώνυμα προϊόντα, υποχωρεί, λόγω κρίσης.
Ενώ, σε παλαιότερες έρευνες του ΚΕ.Π.ΚΑ., 3 στους 4 καταναλωτές δήλωναν ότι επέλεγαν επώνυμα προϊόντα, σήμερα, 2 στους 4 δηλώνουν ότι δεν θεωρούν τη μάρκα αρκετά σημαντικό λόγο, για να επιλέξουν ένα προϊόν (όχι αρκετά σημαντική: 40% και καθόλου σημαντική: 11%).
Περισσότεροι από 9 στους 10 καταναλωτές (πολύ σημαντική: 62% και αρκετά σημαντική: 30%) πιστεύουν ότι η προέλευση των τροφίμων τους είναι βασικό κριτήριο, για τις αγορές τους.
Οι καταναλωτές φαίνεται να στρέφονται, προς πιο υγιεινά τρόφιμα (πολύ σημαντική: 37% και αρκετά σημαντική: 38%), δηλαδή τρόφιμα, με χαμηλά λιπαρά, αλάτι και ζάχαρη, γεγονός που είναι ιδιαίτερα ευχάριστο, σήμερα, ειδικά με την κρίση, γιατί, σε περιόδους κρίσης, έχει παρατηρηθεί, στο παρελθόν, στροφή, προς πιο ανθυγιεινά τρόφιμα, που είναι πιο φτηνά. Οι 9 στους 10 καταναλωτές (πολύ σημαντική: 72% και αρκετά σημαντική: 19%) θεωρούν ότι η ημερομηνία λήξης είναι πολύ σημαντική, για να επιλέξουν ένα τρόφιμο.
Οι καταναλωτές δίνουν μοιρασμένες απαντήσεις όσον αφορά τα βιολογικά προϊόντα. Λίγο πιο πάνω από τους μισούς (πολύ σημαντική: 20% και αρκετά σημαντική: 31%) θεωρούν σημαντικό κριτήριο, για τις αγορές τους, το τρόφιμο να είναι βιολογικό. Εδώ, θα πρέπει να εξετάσουμε τις τιμές των βιολογικών προϊόντων, την αξιοπιστία της πιστοποίησής τους και τη δυνατότητα πρόσβασης, στα βιολογικά προϊόντα. Το 84% των καταναλωτών δε θέλουν γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς, στο πιάτο τους.
Από τα παραπάνω, φαίνεται ότι η τιμή, η προέλευση, η γεύση και η ημερομηνία λήξης είναι τα βασικότερα κριτήρια, για την αγορά ενός τροφίμου. 

Χώρα προέλευσης
Όσον αφορά την αναγραφή της χώρας προέλευσης, για το κρέας (πολύ σημαντική: 87% και αρκετά σημαντική: 11%), για το ψάρι (πολύ σημαντική: 86% και αρκετά σημαντική: 11%), για το γάλα (πολύ σημαντική: 86% και αρκετά σημαντική: 11%), για τα γαλακτοκομικά και τα τυροκομικά (πολύ σημαντική: 83% και αρκετά σημαντική: 14%), για τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά (πολύ σημαντική: 85% και αρκετά σημαντική: 12%), σχεδόν το σύνολο των καταναλωτών θεωρούν σημαντική αυτή την πληροφορία. 
Το τοπίο διαφοροποιείται, ελαφρά, για τα επεξεργασμένα προϊόντα φρούτων και λαχανικών (πολύ σημαντική: 70% και αρκετά σημαντική: 21%), για τα άλλα βασικά τρόφιμα (πολύ σημαντική: 63% και αρκετά σημαντική: 23%) και για τον καφέ και το τσάι (πολύ σημαντική: 50% και αρκετά σημαντική: 26%).
Οι λόγοι για τους οποίους οι καταναλωτές θεωρούν σημαντική την αναγραφή της χώρας προέλευσης είναι: το 61% για λόγους ποιότητας, το 71% για ασφάλεια, το 52% για λόγους ηθικής, το 36% απλά θέλει να ξέρει και το 35% για προστασία του περιβάλλοντος. 9 στους 100 καταναλωτές δηλώνουν ότι επιθυμούν την αναγραφή της χώρας προέλευσης για εθνικούς λόγους. Οι 60 στους 100 καταναλωτές θέλουν να αναγράφεται η ακριβής χώρα προέλευσης και 37 στους 100 καταναλωτές θέλουν να αναγράφεται και η ακριβής περιοχή. Μόνο 3 στους 100 είναι ικανοποιημένοι, με την σήμανση «προϊόν της Ε.Ε.».
αγροτικα
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...